Sunday, March 31, 2024

میل و عمل است که سفر مشتری را در طول فرآیند فروش توصیف می کند

بازاریابی با کلمات اختصاری، از جمله مدل AIDA پر شده است. AIDA مخفف توجه، علاقه، میل و عمل است که سفر مشتری را در طول فرآیند فروش توصیف می کند. بیش از یک قرن است که از آن استفاده می شود، 

اما AIDA امروز برای کسب و کارها چه معنایی دارد؟ AIDA به چه معناست؟ 

این مخفف یک قیف بازاریابی را توصیف می‌کند که چهار مرحله را که مشتری از اولین مشاهده یک کالا تا خرید طی می‌کند، تشریح می‌کند. AIDA مخفف:
 توجه: برای جلب توجه مشتری باید یک توری پهن در بالای قیف انداخت.

 این می تواند آگاهی از برند را ایجاد کند یا توجه را به محصول یا خدمات شما جلب کند. 

علاقه: با جلب توجه، قیف را باریک می کنید. کسب و کارها باید به مزایای محصول یا خدمات علاقه مند شوند و خریدار را تشویق به یادگیری بیشتر کنند. 

میل: یک ارتباط عاطفی با خریدار ایجاد کنید تا به آنها کمک کنید از علاقه به "خواستن" محصول فعالانه تبدیل شوند.

 اقدام: خریدار را ترغیب کنید تا اقدامی انجام دهد، چه خرید، تماس با کسب و کار شما، یا ثبت نام در لیست پستی.

 این اصطلاح اولین بار در سال 1898 توسط E. St. Elmo Lewis، یک تاجر آمریکایی که به دنبال راهی برای بهینه سازی تعاملات فروش بود، ابداع شد.

 مدل AIDA از آن زمان قدرت چسبندگی خود را نشان داده است، اصلاح و توسعه یافته است تا با تاکتیک های بازاریابی مدرن مرتبط 


مرحله 1: جلب توجه چگونه مشتری از برند یا محصولات خاص شما آگاه می شود؟ جلب توجه را می توان به روش های مختلف به دست آورد، خواه از طریق تبلیغات هدفمند، تصاویر تحریک آمیز، گرافیک های چشمگیر روی یک بیلبورد یا یک ویدیوی ویروسی در YouTube باشد.

 مرحله 2: ایجاد علاقه اکنون که توجه شما را به خود جلب کرده اید، علاقه بیننده را در این مرحله دوم از سفر حفظ کنید. به مواردی مانند استراتژی محتوای خود، ارائه اطلاعات دقیق تر در نمایه های رسانه های اجتماعی، بروشورهای محصول یا وب سایت خود فکر کنید. با استفاده از تصاویر جالب، هشدارهای خودکار و عناوین فرعی که توجه را حفظ می کنند، مشخص کنید که کدام ویژگی ها باعث متمایز شدن محصول شما از بقیه می شود. 

مرحله 3: آن را به یک چیز ضروری تبدیل کنید. مراحل دو و سه دست به دست هم می دهند. همانطور که خریداران شما بیشتر در مورد محصولات یاد می گیرند، باید فریفته شوند. در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما به تنهایی به اندازه کافی قوی است که بیننده را وادار به داشتن آن کند. با نشان دادن اینکه چگونه محصول در زندگی آنها قرار می گیرد، احساسات خریداران خود را جلب کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند چت آنلاین، پاسخ های توییتر و رویدادهای راه اندازی حضوری، شخصاً با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. 
مرحله 4: فراخوانی برای اقدام. در نهایت، توضیح دهید که چگونه و چرا مشتری باید با یک

 CTA هدفمند اقدام کند. پیام واضحی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و وب‌سایت خود بگنجانید. برای فروشگاه های آنلاین، مدل AIDA در فرآیند سبد خرید به اوج خود می رسد. با انگیزه های واضح برای خرید، مانند معاملات محدود و ارسال رایگان، تا حد امکان سریع و بدون دردسر آن را انجام دهید.

خرید رپورتاژ آگهی دائمی،رپورتاژ آگهی چیست،سایت های رپورتاژ آگهی،رپورتاژ خبری خرید،رپورتاژ چیست،نمونه رپورتاژ،رپورتاژ وبلاگی،درج رپورتاژ

No comments:

Post a Comment

اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد 0 تا 100 Instagram

  اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد  0 تا 100 Instagram اینستاگرام دقیقا برای چه مواردی استفاده می شود؟ اینستاگرام یک برنامه رایگان اشتراک گ...